Duszony jarmuż


Jesienny przepis na przystawkę,albo danie główne.. Teraz właśnie można spotkać na rynku świeży jarmuż. Nadaję się na fajną jarzynkę tak jak szpinak. W Polsce nie jest zbyt popularny, w przeciwieństwie do Niemiec czy Danii, gdzie można go kupić w słoikach lub mrożony… Przepis jest inspirowany książką „Regionalna kuchnia polska – Wielkopolska”.

Pełna werjsa przepisu znajduje się na nowej wersji bloga: http://najsmaczniejszy.com.pl/przepisy/duszony-jarmuz/

jarmuż duszony

 

7 responses to “Duszony jarmuż

  1. a gdzie ten jarmuż można dostać? ja niestety nie spotkałam go w marketach i sklepach – a osobiście uwielbiam !

    • Ja tez go bardzo rzadko widuje. Ja kupiłem na wiejskim targu w Międzychodzie. Myślę,że w takich miejscach go można szukać. Poza tym można poprosic kogos, kto jedzie przez Niemcy – np w Realu sprzedają konserwowy w słoikach. Kosztuje parę złotych.

    • Ja kupiłam w markecie Aldi w słoiku, jest niedrogi

  2. Ja kupiłam w Aldi, siekany w słoiku 660g za 2.99zł. Nigdy nie miałam okazji go spróbować. Czy ten surowy bardzo różni się w smaku od takiego słoikowego? I ciekawi mnie jak wartości odżywcze, ten świeży ma ich zapewnie więcej, ale nigdzie nie mogę go dostać🙂

    • Ten ze słoika,który jadłem jest pasteryzowany i chyba lekko zakwaszony. Na pewno jest bardziej miękki od świeżego. Nie tracisz zbyt wiele, bo to warzywo nie ma bardzo intensywnego smaku jak kalafior czy brukselka. Świeży trudno dostać, bo ludzie używaja tego bardziej do ozdoby niż jedzenia i chyba jest niewielki zbyt na to

  3. Pokazał się na bazarku we wtorek w Warszawie na Kole

  4. Jest dostepny prawie zawsze w Selgrosie.

Skomentuj

