Prosty chleb na zakwasie żytnim


Wyjątkowo smakowity chleb, pachnący, trzymający świeżość przez tydzień (jeśli ktoś wytrzyma i go nie zje…)

Jeśli produkujesz zakwas i pieczesz chleb raz w tygodniu to wręcz idealny przepis pozwalający zużyć dokarmiany zakwas. Bazowałem na zakwasie żytnim zrobionym z przepisu Tatter 100% hydratacji

http://piekarniatatter.blogspot.com/2008/02/zakwas-zytni.html

– to pierwszy zakwas w życiu,który udało mi się skutecznie zrobić.

Przepis jest mało pracochłonny. Zakwas musi byc w temperaturze pokojowej. Ja zazwyczaj wyjmuje go z lodówki i dokarmiam i zostawiam na 12 godzin.

Całość przepisu przeczytaj na nowej wersji bloga: http://najsmaczniejszy.com.pl/przepisy/prosty-chleb-na-zakwasie-zytnim/

Prosty chleb na zakwasie żytnim

Prosty chleb na zakwasie żytnim
Prosty chleb na zakwasie żytnim

Prosty chleb na zakwasie żytnim

Prosty chleb na zakwasie żytnim z przyprawą Kamis do chleba litewskiego

Prosty chleb na zakwasie żytnim z przyprawą Kamis do chleba litewskiego

Prosty chleb na zakwasie żytnim z przyprawą Kamis do chleba litewskiego

Prosty chleb na zakwasie żytnim z przyprawą Kamis do chleba litewskiego

 

16 responses to “Prosty chleb na zakwasie żytnim

  1. och jeju…tak dawno nie piekałam chleba a ten tak pieknie wygląda…zatęskniłam:)

  2. Mój zakwas jeszcze ”rośnie”, ale przepis zapisałam do wypróbowania….

  3. na pewno smaczniutki:)

  4. przepis dosyc ciekawy ale jedna niedogodnosc wszystkie skladniki sa podane na wage mozna podac obok na na szklanki dlatego nie wyprobuje tego przepisu

  5. Przy następnym wyrobie chleba zmierzę objętości i dodam je do przepisu🙂

  6. Właśnie się studzi. Przepiekłam go trochę, ale myślę, że to nic – bo lepiej tak niż niedopieczony:) Mam nadzieję, że się udał. Wyrastał noc. Ciasto elastyczne, ale dość ciężkie było, prawidłowo? Wesołych!

  7. Chlebek wyszedł dobry i co ważne dla mnie przepis jest idealny pod względem organizacji czasu – w nocy najczęściej śpię i nie myślę o chlebie a on sobie rośnie:P W święta wyszedł tak http://mowia-weki.blogspot.com/2012/04/dwa-chleby-wielkanocne.html a teraz zamieszałam następny. Pozdrawiam!

  8. witam, a ta letnia woda (składnik) to ma być przegotowana czy surowa? pzdr!

  9. Chlebek jest pyszny! Prosty przepis z tym nocnym wyrastaniem -rewelacja. Dzięki!

  10. Witam,

    Chlebek spokojnie rośnie w piekarniku bez podgrzewania. Wieczorem włącze go do pieczenia. Mam jednak pytanie… Ciasto wyszło dosyć gęste… tak ma być? tzn klei się ale nie jest takie lejące. Musiałem wygrzebywać łyżką:-). To mój pierwszy chleb na zakwasie…

    Pozdrawiam,
    Tomek

    • To ciasto ma dosc dużą tolerancje na konsystencje, moim zdaniem lepiej troche za gęste niz za rzadkie. Jak będziesz to robic częsciej to sie wprawisz, czasem trzeba dodac troche wody – bo widac ze jest za geste. Jak juz rosnie to troche za późno.

      • Zwilżyłem je z góry wodą, wyrównując nierówności. Zakwas był solidnie robiony więc mam nadzieje że sobie poradzi. Dam znać wieczorem czy coś mi wyrosło:-). Dziękuje za odpowiedź.

  11. Ja preferuję wersję z mąką typ 720. Z Razową wychodzi strasznie ciężki…

Skomentuj

